I denne top 6 handler det om nutiden og de ting der bør komme af ændringer i truppen. Der er IKKE det store og dybdegående fokus på transfers generelt i denne top 6 – selvom det er nævnt længere nede. Denne uges top 6 er baseret på den nuværende trup og så kommer der nok noget mere omfattende om transfers senere. Jeg ser et Brøndbyhold for mig og det danner rammerne om denne top 6. God læselyst.

6. To angribere
Vi får en træner ind der kender Brøndby og som derfor må vide at vi ikke kan vinde en skid, hvis vi ikke spiller med to angribere. Det lykkedes under Laudrup. Men vi har kæmpet med det siden hver gang det er blevet forsøgt. Det lader til at Masterclass fortsat vil få en kæmpe fokus. Alene derfor er vi ikke i mangel på angribere. Dertil skal lægges at de unge angribere, som vi har flest af, vil have godt af at have en makker ved sin side. Ambæk, Bundgaard, Mortensen, Fenger, Dennis, Sow, Fukuda.. Der er folk nok selvom de sidste tre kan have en anden favorit position.

5. I top 6 med 4-4-2
Vores mål i den kommende sæson er en top 6 placering. Vi bør drømme større, men top 6 må være det absolutte minimum. Det skal lykkes i en 4-4-2 formation. Vi kan diskutere, hvordan den skal se ud. Flad, diamant, wings, brede midtbanespillere, 6’ere, 8’ere osv.. Jeg villle elske at se diamanten, men kan tvivle på om Villadsen har meterne i sig når han så ofte skal dække bredt på hele linjen. Min drøm for en diamant ser således ud (baseret på truppen som den er nu): Pentz, Villadsen, Canut, Binks, Køhlert, Slisz, Wass, Vallys, Frøkjær, Ambæk, Bundgaard.

4. Canut som starter
Det er her at det bliver sjovt om det virkeligt skal tages seriøst når de siger “er man god nok, er man gammel nok”. Lige nu er Canut vel god nok, som jeg lige kan se det. Vi skal selvfølgelig passe på ham. Men han skal da spille – og han skal spille meget! Det skal han nok få lov til uanset hvad tænker jeg. Med den fysik han allerede har, sammenlagt med hans kompetencer, så lader der ikke til at kunne findes en forklaring på hvorfor han ikke skulle spille. Vi har her en landsholdsstarter i svøb, så få ham igang allerede nu. Så er der små 100 milli om et års tid til klubben.

3. Vallys på midten
Hr. Vallys deler vandende lige nu fornemmer jeg. Mange vil have ham ud og mange vil beholde ham. Jeg siger behold ham. Men hans position skal ændres. Vi skal bruge fart på siderne og det kan han ikke bringe. Men hans hjerne og hans flair med bolden er second to none når han er på toppen. Derfor skal han fast længere tilbage på banen. Ned ved siden af Wass med en bulldog i Slisz bag sig. Så kan Frøkjær og Poulsen slås om 10’eren. Vallys skal skaffe os top 6 placeringen med hans hjerne og han skal blive i Brøndby til han er færdig. Men han skal løfte sig hurtigt.

2. Skift i anførergruppen
Her skal Vallys igen nævnes. Han skal fokusere på at spille fodbold og være fri på banen. Vallys skal IKKE være anfører. Han skal være en del af ledergruppen. Men armbindet skal han ikke have før de andre fire foran ham er skadet. Det lader til at tynge ham en smule desværre. Og hvis det reelt er tilfældet, forringer det ansvar vores bedste spiller. Det går sgu ikke! Jeg ser en anførergruppe, der ser således ud: Wass, Binks, Slisz, Pentz, Vallys. I den rækkefølge. Vallys skal være sidste udvej ift anførerbindet. Så kan bulderbasserne tage over efter Wass når han stopper.

1. Transfers vinder Top 6
Ugens top 6 er vurderet på den nuværende trup. Det er denne her placering også! Den nuværende trup er IKKE god nok i bredden til at nå vores mål. Derfor skal der sættes gang i transfervinduet. Der skal minimum 5 spillere ud. Det kunne være Klaiber, Lauridsen, Alves, Tahirovic og “P”. Og så skal der naturligvis spillere ind. Jeg vil ikke gå ind i hvem det specifikt skal være. Men noget til midtbanen kunne være super rart! Vi har mange spillere og en del af dem mangler stadigvæk at vise et topniveau, så der skal kun tilføjes nogle få til toppen. Det bliver spændende at følge.
